Kanskje ikke med den prisen vi her snakker om .   Dersom myndighetene gjør litt med avgifter om moms nå så kan det bli langt flere elbiler på veien enn det man har regnet med. Det store spørsmålet blir nok om miljøet vil komme til å telle mer enn avgifter inn i kassa.

Slik vi har sett finansministeren så vil nok fortsatt penger telle mer enn miljømål.  Så var det dette med strøm nok da.

Den reklamen som Tesla Roadster fikk i Schrødingers Katt var slett ikke ille.  Det er den elbilen med lengst rekkevidde foreløpig selv om 350 kilometer fortsatt ikke er så langt som vi ønsker å kjøre på en dag.

Den kan ikke på noen måte sies å være lite attraktiv, men det var det med rekkevidden da.  Som show off her hjemme er det sikkert ideelt lokalt, men man har jo ikke råd til å ha så mange biler og etter å ha kjørt den der ?!  Vil man da sette seg i noe annet?

Her fant jeg litt om priser og Roadster kommer på sånn rundt 750.000 !  Det var i meste laget for mitt budsjett men modell S som er ventet senere vil koste noe mindre. Bare fra sånn rundt 450 til 500.000. Det er det rike Norge som forventes å bli størst på Tesla i starten heter det.  Det forventes et samarbeide med Toyota ser jeg og det blir vel vellykket.  Toyota har jo planer om biler med lang batterikapasitet.  De har snakket om 100 mil på en lading om 10 år eller noe slikt.

Think er verdens mest solgte elbil sies det og her kommer nr. 2500 ut av Valmet fabrikken i Finland.  Nå blir det fler og fler som dukker opp og hverken Buddy eller Reva er det jeg kaller attraktive biler, selv om de er billigere og er blitt litt litt penere etterhvert.  Det vil etterhvert komme sterk konkurranse fra Mitsubishi har vi sett.  Det var jo denne bilen Røkke valgte !?

Jeg fatter ikke at vi ikke kunne klare å fått det til her hjemme !

Tips oss hvis dette innlegget er upassende